Alla inlägg under augusti 2010

Av michaelasord - 28 augusti 2010 11:31

Hej.


Nu var det ett tag sen jag uppdaterade. Men det blir nog bättre när jag kommer hem till Sverige igen på måndag. Eller så kanske det bli sämre istället..;) Vi får se. Helt otroligt att det är min sista helg här på jobbet. Känns ganska konstigt men samtidigt skönt att komma hem och få ett liv. Haha!

Men det har ju åtminstonde blivit bra pengar och jag har lärt känna nya härliga människor, som jag hoppas på att få träffa nån gång i livet igen :)


Tänkte berätta vad jag fick i födelsedagspresent, fina men få grejer. Själva firandet (som i förra helgen) och alla gratulationer är ju ändå det som är bäst! Sen saker och ting är inte lika viktigt tycker jag, även om det är kul att få. I alla fall om man har växt upp med det ;) Hehe. Men en eltandborste, tidningsprenumeration på SOLO i ett år, äggkoppar, kökshanddukar och pengar blev jag glad för i alla fall. TACK! Sen på jobbet fick jag en vinflaska från mina arbetskollegor, snacka om att jag blev chockad! :O Och glad!!


Nu går den första Rädda Willy filmen på norska tv 3, åh vad jag gillar den filmen! Så underbart när han spelar den där melodislingan på munspelet :) lala


Ska göra mig iordning och sen börja jag jobbet kl 13.00 idag, likaså imorgon som är min sista dag men andra ord. På måndag åker jag hemåt igen, ska alltså inte tillbaka hit nåt mer. I alla fall inte på ett tag! Men till Norge ska jag säkert igen nån gång, otroligt fint här i grannlandet och så bor ju syrran i Oslo :)


TREVLIG HELG OCH KLEM!





Av michaelasord - 24 augusti 2010 11:09



Ja idag är det min födelsedag!! 22 år blir jag idag. Jisses vilken ålder :P  Låg och drog mig lite på morgonen och då ringer telefonen. Tack för sången kära mamma o syster! Efter samtalet öppnade jag mina paket, hih. TACK igen mamma och pappa samt farmor och mormor :) Ni är så fina!


Unnade mig en god frukost med smörgåsar, äggröra, bacon, fruktsallad, ett glas handpressad juice, våffla och kaffe :)


Förresten nu börjar gratulationer på fb trilla in, tusen tack alla mina vänner och bekanta!

Bildkälla: Google.se


Kramar från födelsedagsbarnet!

Av michaelasord - 23 augusti 2010 20:59

  


Bildkälla: Google.se

Av michaelasord - 23 augusti 2010 20:27

Idag, den 23 augusti fyller min kära farmor (bestemor) år. Grattis!


Helgen som har varit har det inte funnits tid till att sitta vid datorn inte. Min älskade pojkvän och föräldrar har varit på besök :) Tack snälla ni för allt! En helg jag kommer leva på länge och minnas! Lite kort om helgen. I fredags åkte vi in till Moss centrum för att se om Kanalfestivalen var igång, men det var ganska dött. Vi beslutade att ta det på lördagen istället och åkte därför tillbaka till hotellet där jag bor. Där åt vi god mat, buffé där man får äta så mycket man vill plus efterätt och kaffe. Bästa av allt är ju att jag får 50% på allt! På lördag förmiddag kom syster yster. Vi åkte in till Moss centrum och då var det både matfestival och kanalfestival i byn. Väldigt mycket människor ute med andra ord. Efter har tittat runt en stund valde vi att åka vidare mot Oslo. Väl framme i Oslo lämnade vi möbler och prylar hos S och vår packning på hotellet hon hade fixat åt oss. Framåt kvällen gick vi ner mot Aker Brygge satte oss först på ett ställe där herrarna tog varsin öl och vi damer tog varsin kaffedrink. Sen gick vi till en restaurang som inte låg långt därifrån och beställde in god mat och efterrätter! Satt där i minst 3 timmar, vi bara tjötade och njöt :) Det var vekligen en så himla fin kväll! I och med detta firade vi mig lite i förväg. För imorgon är det nämligen jag som fyller år!!


Tack för en minnesvärd kväll J, mamma, pappa och syster! Ni är så himla fina :)


Nu sitter jag och tittar på fångarna på fortet, kul att det är tillbaka på tv igen! Programmet som visades innan var Rena Rama Rolf, verkligen en nostalgisk kväll om man säger så. Imorgon ska jag öppna paket som dom lämnade kvar här och kl 12.00 börjar jag jobba. Har mellanvakt hela veckan ut, som också är min sista vecka här på jobbet. Sen är det över! Känns konstigt men samtidigt skönt. Lite ledig tid innan skolan sätter igång är nog inte fel.


Kramar

Av michaelasord - 20 augusti 2010 09:59

Godmorgon!


Vaknade för en timma sen ungefär. Låg och drog mig i sängen en bra stund, man får ju passa på när man är ledig..;) Nu ska jag göra mig iordning lite och sen ner för att äta frukost och ta en kopp kaffe. Så jag vaknar till ordentligt!

 

Idag är dagen med stort D om man fråga mig i alla fall. Ingen födelsedag (men snart så, jag fyller faktiskt om 4 dagar). Men nej idag får jag äntligen besök av världens bästa päron och pojkvän!


Ska hinna duscha och göra mig iordning efter frukosten samt ringa ett viktigt samtal. Så här kan jag inte sitta längre!


Ha en bra dag, det ska jag ha :P  Kramar

Av michaelasord - 19 augusti 2010 11:30

  

Bildkälla: Google.se



Åh, imorgon kommer dem!  ♥

Av michaelasord - 19 augusti 2010 09:32

Sitter och lyssnar på lite musik via Spotify.. man borde ha premium för att slippa reklamen. Fast ganska roligt nu när den är på norska. Haha!


Ska strax gå ner till andra sidan för att äta hotellfrukost. Sen börja jag jobba kl 12.00 Sista dagen för den här veckan. Imorgon får jag besök, några av dem finaste människor som finns kommer. Mina älskade föräldrar och min underbara pojkvän! Ska bli superroligt!


Vi hörs igen imorgon, innan finbesöket anländer :) Ha en bra dag!

Kramar

Av michaelasord - 13 augusti 2010 21:20

Jag har inte haft tid att sätta mig ner och skriva ett inlägg. Det får bli ett supersnabbt inlägg ikväll :) Jag mår bara bra och jobbar på för fullt. Jag var dock ledig måndag till torsdag dag (började jobba kl 12.00) men då hade jag väldigt trevligt besök av min fina vän Marie! Så det har funnits bättre göranden än bloggen så att säga...;)


Vi hann med väldigt mycket, en dagstur med buss till Oslo i tisdags :) Överraskade bl.a min syster då och sen mötte hon upp oss efter det att hon hade jobbat klart. Då satte vi oss ner och åt god mat. Jag beställde in Tapastallrik :) Välbehövligt efter en hel shoppingdag i huvudstaden. Sen har vi shoppat endel inne i Moss också, där jag bor och jobbar förtillfället. Sista kvällen ölade vi på en bar inne i Moss centrum, på en mysig bar/restaurang. Café Riis! Så vi har verkligen haft det toppen vill jag säga! Nu förstår ni varför jag inte har bloggat på ett tag kanske..;)


I helgen ska jag jobba väldigt mycket, så det kommer inte finnas tid till att blogga då. I måndags fick jag reda på att min pojkvän var hemkommen från festivalen med en mobiltelefon mindre. Ganska svårt att höras av, tack för att skype finns! Fick äntligen prata med honom igår, kändes så otroligt skönt! Jag blir så glad och pirrig när jag hör hans röst. Saknar dig J!


Nu räknar jag ner dagarna till nästa besök jag får :)


Ha en trevlig helg alla! Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards