Alla inlägg den 20 december 2011

Av michaelasord - 20 december 2011 22:33

Snälla tomten kan inte snön få ligga kvar fram till julafton ;-) Hiro tycker det är så himla kul
med snö. Det är i alla fall mycket bättre än regn. Haha. Ja, vi får väl se hur vädret artar sig. 
Men hoppas kan man alltid! Kram


 
En adventskalender är ett måste för hunden, den ser dock inte lika fin ut längre som på bilden...


Av michaelasord - 20 december 2011 15:31

Igår var vi på vårt 6:e eller 7:e veterinärbesök (lite svårt att hålla räkningen) från och med 10 oktober i år.
Vi fick trava lite i hallen, det klämdes och böjdes på ben (högt upp, då det har hänt något i bogleden), men
allt såg bra ut och han markerade inte heller den här gången att han hade ont. Jätteskönt!




Sen tog dom bort hans 2 stygn på baken, och även det hade läkt fint. Men trattten är Hiros nu, den kunde
vi eventuellt använda första dygnet. Om han var på ärret. Men den slapp han, och även på dagis slipper han
den nu. Det tror jag han tycker är skönt även om han varit duktig och inte krånglat med den. Angående
knölen dom tog ut, så var det någon slags förkalkning som han fått pga. kortisonbehandligen. Det vill säga
inget farligt alls. Puh! Nu tycker jag att killen ska hålla sig frisk och kry, så åker vi på inbokat återbesök i
april 2012 för att avsluta behandlingen och i samband ta ett års vaccinationen. Det tycker jag låter riktigt bra!


 

Nu ska jag hämta den här lille boxerkillen utan tratt på dagis :) Sen blir det en vända till polisen,
för att hämta ut mitt pass som är klart. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards